لطفا منتظر بمانید
image

10 شغل برتر از طریق ریاضیات

در این مقاله قصد داریم تا به موضوع 10 شغل برتر از طریق ریاضیات ) بپردازیم، لطفا تا آخر مقاله با ما همراه باشید.

 

اگر استعداد اعداد و ارقام دارید، دنبال کردن شغلی در ریاضیات می تواند پس از فارغ التحصیلی یک تصمیم ارزشمند باشد. دانش‌آموزان علاقه‌مند به ریاضی این فرصت را دارند که مدارک خود را پس از فارغ‌التحصیلی به روش‌های مختلفی اعمال کنند، چه برای حل مشکلات تجاری یا کمک به افراد برای سرمایه‌گذاری پول خود برای بازنشستگی به عنوان شغل.

کارفرمایان اغلب برای فارغ التحصیلان ریاضی، به ویژه کسانی که به آمار علاقه مند هستند، ارزش قائل هستند. در این راهنما به تمام انواع مشاغل ریاضی پرداخته شده است، از جمله مواردی که شامل آن ها می شود، پتانسیل رشد و درآمد، و مهارت های لازم برای موفقیت.

 

مدرک ریاضی چه کمکی می کند؟

فارغ التحصیلان ریاضی گزینه های زیادی برای مشاغل از جمله تدریس و همچنین کار در رشته های مختلف دارند. ترکیب ریاضیات با موضوعات تخصصی دیگر مانند اقتصاد، آمار، علوم کامپیوتر، ریاضیات کاربردی، مهندسی و علوم ریاضی می‌تواند چشم‌انداز شغلی را تا حد زیادی بهبود بخشد.

مهندسان با مهارت های ریاضی خوب می توانند در مهندسی شیمی و مهندسی الکترونیک استخدام شوند. علاوه بر این، می توانید مشاغلی را در تجارت، علم، خدمات اجتماعی، آموزش، شرکت های بخش دولتی و زمینه های فنی تخصصی مانند طراحی سیستم در نظر بگیرید.

 

گزینه های شغلی در ریاضیات

 

1. معلم ریاضی


میانگین حقوق:  2,73,807 روپیه در سال
اگر عاشق یادگیری و شکل دادن به ذهن های جوان هستید، معلم ریاضی بهترین نقش شماست. راهنمایی دانش آموزان و تدریس ریاضیات می تواند نقشی اصیل و بسیار رضایت بخش باشد. معلمان ریاضیات در مدارس، دانشگاه ها و چند مؤسسه دیگر کار می کنند، جایی که برخی از مکان ها ممکن است به تخت اضافی نیاز داشته باشند. درجه. سایر کارها ممکن است به معلم نیاز داشته باشد که برنامه‌های درسی و درس‌هایی را برای دانش‌آموزان تهیه کند و تکالیف ایجاد کند.

 

2. تحلیلگر تحقیقات بازار


میانگین حقوق:  2,22,068 روپیه در سال
به عنوان یک محقق بازار برای یک شرکت، شما داده‌های مشتریان و رقبا را جمع‌آوری می‌کنید، به توسعه اهداف و استراتژی‌ها کمک می‌کنید، پایگاه مشتری خود را بهبود می‌بخشید و رقبای خود را شکست می‌دهید.

به عنوان یک محقق بازار، شما همچنین نظرسنجی‌ها را طراحی می‌کنید، گزارش‌ها را تدوین می‌کنید، روند بازار را دنبال می‌کنید و اطلاعات را به مدیران ارائه می‌کنید. با کسب تجربه، زمینه های زیادی برای مدیریت تیمی از محققان و ارزیابی استراتژی ها برای شما وجود دارد.

در برنامه PG در تجزیه و تحلیل داده ها ثبت نام کنید تا بیش از ده ها ابزار و مهارت های تجزیه و تحلیل داده ها را بیاموزید و به کلاس های کارشناسی ارشد توسط اعضای هیئت علمی پوردو و کارشناسان IBM، هکاتون های منحصر به فرد، جلسات Ask Me Anything توسط IBM دسترسی پیدا کنید.


3. برنامه ریز مالی


میانگین حقوق:  2,93,193 روپیه در سال
برنامه ریزان مالی به افراد و شرکت ها در مدیریت دارایی های مالی خود کمک می کنند. آنها همچنین در کمک به افراد در مدیریت امور مالی خود مشارکت دارند. وظایف اصلی یک برنامه ریز مالی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

توسعه استراتژی های مالی موثر برای مشاغل و افراد.
تعیین اهداف مالی، ارزیابی ریسک‌های مالی و کمک به اطمینان از برنامه‌های بازنشستگی یا سرمایه‌گذاری از وظایف اصلی آنهاست.
آنها به شرکت ها کمک می کنند تا استراتژی های سرمایه گذاری در بازار سهام، استراتژی های سرمایه گذاری در املاک و مستغلات و سرمایه گذاری های تجاری جدید را تدوین کنند.

 

4. پذیره نویس بیمه


میانگین حقوق:  2,87,747 روپیه در سال
پذیره نویسان بیمه کسانی هستند که به نمایندگی از شرکت بیمه، خطرات احتمالی مرتبط با بیمه افراد و دارایی ها را ارزیابی، تحلیل و ارزیابی می کنند. آنها از آمار و احتمال برای پیش بینی ریسک های مرتبط با دارایی های مالی استفاده می کنند.

سپس شرکت بیمه درخواست شما را ارزیابی می کند و بر اساس ارزیابی خود بهترین طرح را برای شما انتخاب می کند. پذیره نویسان بیمه ممکن است در بیمه عمر، بیمه درمانی یا بیمه اموال تخصص داشته باشند.

 

5. مدیر خرید


میانگین حقوق: 2,74,551 روپیه در سال
یک مدیر خرید به مهارت های حل مسئله و تحلیلی خود در ریاضیات تکیه می کند تا به طور مؤثر روزانه عمل کند. یک روز معمولی شامل خرید کالاها و مواد برای یک شرکت یا رفع نیازهای تولید و خرده فروشی است.

بسیاری از شرکت ها در شرح وظایف خود مشخص می کنند که به دنبال داوطلبانی با مدرک ریاضی هستند. این موقعیت شامل تحقیق در مورد تامین کنندگان متعدد، مقایسه هزینه ها و کیفیت و یافتن بهترین ارزش برای خریدهای شرکت است. همچنین مستلزم حفظ موجودی و ارزیابی نیازهای خرید آینده است.

 

6. دانشمند داده


میانگین حقوق: 8,51,643 روپیه در سال
این متخصصان با مجموعه داده های بدون ساختار و سازماندهی نشده کار می کنند. آنها داده ها را تجزیه و تحلیل می کنند، آن ها را به مدل تبدیل می کنند و از ابزارهای تحلیلی برای تفسیر استفاده می کنند.

کسب و کارها از این تفاسیر برای شکل دادن به برنامه ها و همچنین تدوین سیاست های کوتاه مدت و بلند مدت استفاده می کنند. دانشمندان داده می توانند در زمینه هایی مانند سیاست، مراقبت های بهداشتی و بیمه کار کنند. برخی از نقش ها در این زمینه نیاز به تخصص در یادگیری ماشین و مهندسی نرم افزار دارند.

 

7. آمارگیر


میانگین حقوق: 4,16,848 روپیه در سال
آماردانان کارشناسانی هستند که تجزیه و تحلیل آماری را برای مسائل تجاری، علمی و مهندسی و از جمله موارد دیگر انجام می دهند. مسئولیت های آنها عبارتند از:

توسعه تئوری های آماری برای مقابله با چالش های تجاری
ارزیابی داده های مناسب برای در نظر گرفتن انجام آزمایش ها، نظرسنجی ها و نظرسنجی ها برای جمع آوری اطلاعات
تجزیه و تحلیل داده ها و رسیدن به نتیجه.
علاوه بر این، آماردانان گزارش هایی می نویسند که فرآیندهای تحقیقاتی و نتیجه گیری آنها را توضیح می دهد.


8. تحلیلگر تحقیقات عملیات


میانگین حقوق:  5,07,486 روپیه در سال
به طور خاص، محققان عملیات برای تصمیم‌گیری، تدوین خط مشی‌ها و حل مشکلات با استفاده از داده‌ها برای کمک به سازمان‌ها برای ایجاد راه‌حل برای مشکلات تجاری تلاش می‌کنند. جمع‌آوری اطلاعات از منابع انسانی و فناوری، بررسی داده‌ها برای تعیین نحوه رسیدگی به یک چالش، و ایجاد شبیه‌سازی برای تجسم نحوه ظاهر یک راه‌حل در عمل، همه وظایف یک محقق عملیات است.

 

9. اقتصاددان


میانگین حقوق: 100 میلیون تومان 9,48,641 در سال
کار یک اقتصاددان جمع آوری داده های اجتماعی-اقتصادی و مالی است. آنها عمدتاً از این داده ها برای موارد زیر استفاده می کنند:

  کمک به تعیین سیاست هایی که باید توسط دولت و تجارت اجرا شود.
مشارکت در پیش بینی برای کمک به شرکت ها در تصمیم گیری های بلندمدت مالی و سرمایه گذاری.

 

10. اکچوئرها


میانگین حقوق:  7,96,461 روپیه در سال
برای پیش‌بینی ریسک، شرکت‌ها به اکچوئرها مراجعه می‌کنند تا احتمالات رویدادهایی مانند مرگ، بیماری، حوادث، بلایای طبیعی و بازنشستگی را محاسبه کنند. وظایف اکچوئری خاص عبارتند از:

  • گردآوری و تجزیه و تحلیل داده های آماری
  • توسعه استراتژی های به حداقل رساندن ریسک،
  • نوشتن گزارش هایی که پیامدهای تحقیق را توصیف می کند،
  • انتقال نتایج مطالعه به ذینفعان.

مدارک لازم برای ریاضی


گاهی اوقات، مدیران ریاضی برای واجد شرایط بودن برای استخدام باید مدارک خاصی را کسب کنند. در مواقع دیگر، گواهینامه ها به صورت داوطلبانه به عنوان وسیله ای برای پیشرفت در حرفه آنها به دست می آید. در اینجا فهرستی از نمونه‌هایی از اعتبارنامه‌های اجباری و داوطلبانه که توسط متخصصان ریاضی به دست آمده‌اند، آمده است.

  • به دست آوردن وضعیت کامل حرفه ای مستلزم اکچوئرها برای تکمیل فرآیند صدور گواهینامه فارغ التحصیل است. اول، آنها قبل از رفتن به اعتبار کمک هزینه تحصیلی، گواهینامه های کاردانی را دریافت می کنند. افرادی که در صنعت اموال و تلفات کار می کنند از طریق انجمن اکچوئری تلفات (CAS) گواهی می گیرند، در حالی که متخصصان بیمه از طریق انجمن اکچوئری (SOA) گواهی می گیرند.
  • سازمان تنظیم مقررات صنعت مالی (FINRA) به تحلیلگران مالی مجوز می دهد. برای تبدیل شدن به یک تحلیلگر دارای مجوز، متقاضی باید توسط کارفرمای خود حمایت مالی شود.
  • موسسه CFA یک گواهی اختیاری برای تحلیلگران مالی به نام تحلیلگر مالی خبره (CFA) ارائه می دهد.

نتیجه گیری :

حتی اگر همه این مشاغل هیجان انگیز هستند، اگر عاشق ریاضیات هستید و از حل مسائل لذت می برید، برخی از مشاغل در خدمات مالی، بیمه و سرمایه گذاری ممکن است بسیار سخت و استرس زا باشند. به طور کلی، اگر ریاضیات همان چیزی باشد که از انجام آن لذت می برید، اکثر مشاغل فوق چالش برانگیز و با ارزش هستند. با این حال، نقش‌های سخت اغلب بیشتر از مشاغلی که نسبتاً تقاضای کمتری دارند، پرداخت می‌کنند. ممکن است کار چالش برانگیز را رضایت بخش و لذت بخش بدانید.

برای کسانی که به ریاضیات علاقه دارند، مشاغل دانشگاهی و تحقیقاتی ممکن است به همان اندازه مفید نباشد، اما اگر علاقه علمی به این موضوع داشته باشید نیز ارزشمند است. این مشاغل معمولاً ساعات ثابتی دارند و ممکن است تعادل خوبی بین کار و زندگی ایجاد کنند. بسته به سطح مهارت، تخصص، تجربه و ترجیحات خود، می توانید مسیر شغلی خود را انتخاب کنید. نوع مسیر شغلی که دنبال خواهید کرد، زندگی شما را برای فردای بهتر شکل خواهد داد.